onsdag den 1. december 2010

El Quijote


Det viste sig at være det helt rette motiv, simpelthen det emblem der indfanger den egenhed som et sted kan besidde: Denne hummer hang over baren og stirrede på mig i cocktail loungen på El Quijote hvor jeg de sidste par uger har siddet med Christian Schmidt-Rasmussen og pimpet et par gange. Og nu netop hjemvendt fra New York konstaterer jeg ved læsning af Patti Smith's selvbiografi Just Kids at netop denne eksemplariske og ret autentiske hotelbar også var et af William S. Burroughs' foretrukne vandingshuller i NYC ... Er det ikke en flot hummer? Den har også stirret på Burroughs! ... Den var det eneste jeg tog billeder af på baren. Til gengæld tog jeg ret mange. Det var den aften vi drak Singapore Slings. Jeg bøvsede mandelessens flere dage efter ... Fuck hvor jeg elsker New York. Her kan jeg føle det som om jeg er fra landet.

Ingen kommentarer: