mandag den 9. september 2013

Ferieminder (bla bla)

Færgen er kommet ind, folk går ud. Hvem? Færgen er kommet ind, folk går ud. Er de døde? Nej, kun de lokale har mønter i øjnene når dagturisterne fra Rhodos ankommer. Om aftenen bliver her stille igen, og det hele foregår i større magelighed. Jeg mangler en gaffel. Could I have a fork, please? Yes, a fork, like that one. Jeg føler mig besværet over at skulle bede om den i stedet for bare selv at tage en fra skuffen lige ovre ved indgangen. Hvorfor? Jeg har ikke noget imod at tale med tjeneren, han er nem nok at få fat på, hurtig, effektiv, venlig og smilende, ser os i øjnene, det er mere den type relation, kunde og tjener, som gør mig lidt utilpas. Jeg vil hverken være færge eller passager. Så hellere selve landgangen. Jeg vil være permanent landgang.

Ingen kommentarer: