fredag den 6. september 2013

Mere fra Novi Sad

Her er minsandten et interview med mig - på engelsk, fra den meget komfortable Absolut Bar på byens hovedgade. Det lykkedes mig omtrent at undgå at rode mig ud i noget der var alt for indviklet, men helt komfortabel ved den slags situationer bliver jeg nok aldrig. Og endydermere kan man se hvordan en omgang poetry slam foregår i Serbien. Andrew Buchanan Jackson og jeg underholder i pausen fra 14:25. Slutningen er lidt pudsig. Vinderen af slamkonkurrencen siger at han synes nr. 2 burde have vundet. Nr. 2 knæler foran ham og eksklamerer sin accept af nederlaget, og de nærmest udfordrer hinanden på ærefulde og galante attituder. Bagefter blev de i øvrigt enige om at gå ned i en park hvor den lokale ungdom hænger ud om aftenen, for på egen hånd at afvikle en ny slam, så sagen ligesom kunne blive afgjort. Og se så den skarpe londoner David Crystal 0:40 inde i den her.

Ingen kommentarer: