lørdag den 12. oktober 2013

UGH

Jeg har måttet droppe at blive pusher selvom det er en indbringende branche, og nem at komme ind i. Men jeg er ikke gangsta, jeg skriver digte. Fucking digte vel at mærke. Jeg kunne være blevet glarmester, men i en periode var jeg så fascineret af glas at jeg nægtede at se ud igennem vinduet. Kun et indgående studium af Marcel Duchamps' pissekumme og enkelte andre af hans værker kunne have bragt mig tilbage på sporet, men da jeg ikke vidste hvor lang tid det ville tage, blev jeg i stedet digter, så jeg kunne omskrive mine notater til digte. Jeg kunne være blevet balletmester eller fitnesstræner, men så havde det været slut med bøf bearnaise hvorfor jeg foretrak digtene som trods alt også er en slags sovs. Jeg kunne være blevet rocker, men jeg har ikke kørekort til motorcykel, og de få gange jeg prøvede at køre på en Puch tregear, kunne jeg knap nok finde ud af at skifte gear, så i stedet anskaffede jeg mig en speedmarker og udførte mine første forsøg med digtningen på skoletoiletterne. Jeg kunne være blevet hjemmehjælper, men jeg havde allerede fået nok af toiletter da jeg havde nået den alder hvor man bliver hjemmehjælper, og desuden havde jeg åbenbart nok at gøre med at hjælpe mig selv, hvilket kan have noget med digtene at gøre. Jeg kunne være blevet telefonsælger, men jeg hader at ringe og forstyrre folk med noget som ikke er ordentligt skrevet ...

Ingen kommentarer: