torsdag den 22. august 2013

Ferieminder forts.

Måske er han østrigsk kriminalkommissær, strandløven. Frisuren kunne godt pege i den retning. Men jeg bør afholde mig fra den slags fantasiforestillinger, det kan hurtigt gå galt. Så man for eksempel ikke når at opdage at hurtigfærgen til Rhodos har passeret forbi, og at kølvandet fra den snart vil ramme vores lille havnebad med ganske stor styrke. Strandløven står ude i vandet og virker ikke som om han er klar over det. Nu risikerer han at få vådt hår. Burde jeg gøre ham opmærksom på problemet? Men rolig og afslappet når han akkurat op af vandet inden bølgen kommer ind. Han har taget bestik af situationen og timet sin exit rigtigt. Jeg må meget mod min vilje indrømme at jeg efterhånden er kommet til at beundre hans vedholdenhed og cool konsekvens. Ikke et sekund spilder han af sin ferie, han er fuldstændig dedikeret til at nå et stadie af perfekt solbrændthed. Han er her når jeg kommer, og når jeg går. Jeg kan se ham ligge dernede hver eneste gang jeg kommer forbi på vejen oppe over havnebadet. Jeg har endnu til gode at se ham gå ind i skyggen under bambushalvtaget. Manden har et projekt. Selv har jeg ikke nogen særlig grund til at være her.

Ingen kommentarer: