lørdag den 24. august 2013

Fiktionaliseringen af alt og alle breder sig

Nu optræder jeg for anden gang som person i en roman. Første gang var i Thomas Hvid Kromanns Saksehånd, og nu er jeg minsandten også dukket op på siderne i Adam Drewes' nyudkomne Radio ... sidstnævnte er nærmere en autografisk montage end en egentlig roman, men never mind ... Hvad jeg synes om det? Tja, når andre skriver om én selv, så føles det unægteligt som om de har et noget ensidigt syn på emnet. Virkelighed er så meget mere komplekst og facetteret, ikke sandt? Især set indefra. Men mest af alt føler jeg mig smigret over at nogen synes jeg er en vigtig nok person til at optræde i en roman. Hø, hø-hø ... I øvrigt kan jeg bekendtgøre at Adam Drewes læser op til ØK's næste månedsoplæsning i Mayhem, torsdag d. 5. september, kl. 20. Mere om det senere. Mere om Radio her og her.

Ingen kommentarer: