mandag den 13. oktober 2008

ALTERNATIV GRUNDFORSKNING 12

”Hvad er det for en larm?” ... En af negerkvinderne kommer ud på trappen med en flaske snaps i hånden ... ”Hør, du er da ikke ret stor, hvad?” siger han med besværet vejrtrækning ... Men han har ret, jeg bliver mindre nu, jeg bliver pinlig, hvorfor får jeg så mange mærkelige tanker af poesien? ... Holder den pille aldrig op med at virke? ... Måske er jeg fanget her for altid! ... ”Hold den lige.” Han rækker mig flasken og hiver en joint op af sin bæltepung, et kanonslag i rockerstørrelse, og tænder den ... ”Det er en stærk vrede, du har,” siger han og puster langsomt røgen ud, afbrudt af små hosteanfald ... ”Der er noget farligt ved dig, som jeg godt kan lide.” ... Jeg bliver stående og suger lidt bong med ham, han virker egentlig meget flink, den gamle fyr i bastskørtet ... Men jeg har vist lidt feber ...

Ingen kommentarer: