onsdag den 20. maj 2009

Som om der var krig

I nat da jeg netop var ved at falde i søvn og havde lukket øjnene, så jeg pludselig hvide glimt for mig. Først troede jeg at det drejede sig om en synsforstyrrelse, men så hørte jeg braget, og det gik op for mig at det tordnede. De hvide glimt var genskæret af kraftige lyn udenfor der trængte gennem gardinet og gennem mine øjenlåg. Så kom jeg til at tænke på min mormor. Når det tordnede om natten, stod hun altid op, tog tøj på, lavede kaffe og satte sig med håndtasken inden for rækkevidde, indeholdende pas, kontanter, bankbog og sygekassebevis. Så sad hun og kiggede ud ad vinduet mens hun røg en 6-7 smøger, til det var drevet over. Tordenkaffe kaldte hun det. Jeg stod op igen og røg et par smøger i solidaritet med min mormor.

Ingen kommentarer: