mandag den 24. november 2008

ALTERNATIV GRUNDFORSKNING 26

Jeg går og finder mange ting og sager når jeg strejfer omkring heroppe på poesiens tag ... Til at pynte op med hjemme i bræddehytten fandt jeg et par basunengle i gips (marmorstatuerne var for tunge) ... Det lunede ... Inde på et loftskammer nedenunder opdagede jeg et særligt energifyldt vakuum. Det var lidt uhyggeligt men også tankevækkende ... Sådan i stil med elektronisk musik fra 90’erne ... Der er nogle andre, lidt ældre typer af tomrum længere nede ad loftsgangen, men de fungerer ikke så godt som de nyere modeller. Det er stadig nemt at få øje på meget tydelige omrids eller skygger af figurer og genstande inde i de gamle tomrum: Absinthdrikkersker, sønderskudte banegårde, Jesus, hvad som helst ... Men soluret, regnmåleren og fuglebadet har gjort det hyggeligere ude i forgården, mellem hytten og mine palisadeværker ... Måske skulle jeg plante en hæk i stedet for, det ville se pænere ud ... Når bare negerkvinderne derude vil respektere den ...

Ingen kommentarer: